Rehabilitacja ARPwave – zwalczanie przewlekłego bólu to nasza specjalność

Istnieje szereg badań, głównie ankietowych, z których wyłania się smutny obraz stanu zdrowia przeciętnego Polaka. Na przykład z raportu GPI wynika, że 93% z nas doświadcza jakiejś formy bólu fizycznego (aż 63% minimum raz w tygodniu). Z kolei badanie przeprowadzone dla Benefit System wykazało, że 86% dorosłych Polaków uskarża się na bóle kręgosłupa. Najgorsze w tym wszystkim jest natomiast to, jak wiele osób kompletnie nic z tym nie robi, żyjąc od jednej tabletki przeciwbólowej do drugiej.

Chcąc zwiększyć dostęp do profesjonalnych procedur zwalczania przewlekłego bólu, stworzyliśmy Rehabilitację ARPwave, wprowadzając do Polski jedną z najbardziej wszechstronnych terapii amerykańską metodą ARP. Dowiedz się, w jakich przypadkach szczególnie dobrze sprawdza się właśnie ta forma rehabilitacji i dlaczego warto z niej skorzystać.

Rwa kulszowa

Gros pacjentów odwiedzających gabinety Rehabilitacji ARPwave stanowią osoby, które doznały ataku rwy kulszowej i nawet po wielu tygodniach wciąż dokucza im przewlekły ból oraz ograniczona sprawność fizyczna. Nie jest to nic niezwykłego. Lekceważona, niestety również przez lekarzy, rwa kulszowa potrafi wywrócić życie do góry nogami na wiele miesięcy i mieć tendencję do nawracania.

Aby temu zapobiec zawsze należy skorzystać z profesjonalnej rehabilitacji rwy kulszowej, w czym idealnie sprawdza się właśnie metoda ARP. Pozwala ona nie tylko zminimalizować, a w końcu usunąć ból, ale też pozbyć się patologii w odcinku lędźwiowo-krzyżowym kręgosłupa, która wywoła atak oraz wzmocnić tkanki głębokie, co zmniejszy ryzyko nawrotu rwy kulszowej w przyszłości.

O rehabilitacji rwy kulszowej metodą ARP i wynikających z tego korzyściach przeczytasz w osobnym artykule na naszej stronie internetowej.

Rwa kulszowa? Poczuj ulgę już po pierwszym zabiegu dzięki ARP!

Ból biodra

Ból biodra jest bardzo dokuczliwy, zwłaszcza wtedy, gdy utrzymuje się przez długi czas. Wiele osób doświadcza tego w trakcie lub bezpośrednio po wysiłku fizycznym, natomiast szczególnie niepokojący jest przewlekły ból, który wymaga dokładnej diagnostyki, ustalenia przyczyny i dobrania odpowiedniego leczenia.

W przypadkach przewlekłego bólu biodra bardzo dobre efekty może przynieść rehabilitacja metodą ARP. Jej celem jest w tym przypadku głównie zregenerowanie uszkodzonych tkanek, w tym powierzchni stawowych, co – jak wynika z naszej praktyki – może nawet uchronić pacjenta przed skomplikowaną operacją.

O zastosowaniu rehabilitacji metodą ARP w przypadkach przewlekłego bólu biodra czytaj też na naszej stronie internetowej.

Ból biodra? Nie zwlekaj z diagnostyką i rehabilitacją! Umów się na wizytę w naszym gabinecie

Ból kolana

Staw kolanowy to wyjątkowo skomplikowana struktura, w której uszkodzeniu może ulec dosłownie każdy element – najczęściej jedno z więzadeł, na przykład ACL. Jest to dość powszechna kontuzja, na którą szczególnie narażone są osoby uprawiające sporty wymagające skakania i częstej zmiany kierunku biegu – koszykówkę, piłkę nożną, piłkę ręczną etc.

Do niedawna uważano, że zerwanie ACL czy innego więzadła w stawie kolanowym jest równoznaczne z koniecznością poddania się operacji. Dziś wiemy, że metody zachowawcze mogą być równie skuteczne, a jednocześnie oszczędzają pacjentowi cierpienia i wielomiesięcznej rekonwalescencji.

W zachowawczym leczeniu kontuzji kolana, włącznie z naderwaniem czy zerwaniem ACL, bardzo pomocna okazuje się metoda ARP. Dodatkową zaletą jest tutaj fakt, iż rehabilitacji można od razu poddać mięsień czworogłowy, co zapobiega zmniejszeniu jego objętości i tym samym chroni przed kontuzją tego mięśnia – a ryzyko jej wystąpienia jest bardzo wysokie w przypadku leczenia operacyjnego i wielotygodniowego unieruchomienia kończyny po zerwaniu ACL.

O zastosowaniu rehabilitacji metodą ARP w przypadkach bólu kolana czytaj na naszej stronie.

Ból kolana? Przekonaj się o skuteczności rehabilitacji metodą ARP!

Najważniejsze zalety rehabilitacji metodą ARP

ARP to metoda rehabilitacji, która od wielu lat jest stosowana m.in. w Stanach Zjednoczonych (a w większości stanów USA jest też refundowana przez firmy ubezpieczeniowe). Początkowo wykorzystywano ją w świecie zawodowego sportu, natomiast obecnie poddaje się jej również osoby cierpiące z powodu różnego rodzaju urazów ortopedycznych, wad postawy, problemów o podłożu neurologicznym czy przewlekłych dolegliwości związanych z wiekiem i chorobami.

Po stronie najważniejszych zalet metody ARP warto wskazać:

• Jest to metoda bardzo bezpieczna, odpowiednia dla osób w każdym wieku;
  • Wszechstronność metody pozwala zastosować ją w przypadkach przewlekłego bólu dowolnych partii ciała;
  • Bardzo szybkie efekty rehabilitacji;
  • ARP to kompleksowa forma terapii, która nie tylko pozwala pozbyć się bólu, ale także likwiduje jego przyczynę (ortopedyczną) oraz minimalizuje ryzyko nawrotu dolegliwości;

Już teraz umów się na pierwszą wizytę w gabinecie Rehabilitacji ARPwave w Warszawie lub Konstancinie. Zapewniamy fachowe konsultacje, życzliwe, empatyczne podejście, maksymalny profesjonalizm, a przede wszystkim rzetelny dobór formy i zakresu rehabilitacji do konkretnego przypadku.

04 lipca 2023